вологість:
тиск:
вітер:
Порядок отримання податкової знижки: навчання, іпотека, благодійність
Податкова знижка є одним із важливих механізмів, передбачених податковим законодавством, який дає змогу громадянам повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого у 2025 році.
Заступниця начальника відділу адміністрування податків з громадян та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, податків і зборів з фізичних осіб – підприємців управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Житомирській області Олена Владикіна в коментарі медіа розповіла про особливості отримання податкової знижки у 2026 році.
Право на податкову знижку мають громадяни, які офіційно працюють та отримують доходи у вигляді заробітної плати за ставкою 18 відсотків. Зокрема, це витрати на навчання, доступне житло за державними програмами, допоміжні репродуктивні технології, сплату відсотків за іпотечним кредитом, благодійність, довгострокове страхування життя та недержавне пенсійне забезпечення, переобладнання транспортного засобу, лікування, тощо.
Знижку може оформити сам платник або його найближчі родичі – батьки, чоловік/дружина, діти, у тому числі усиновлені. Водночас дідусь, бабуся, тітка такого права не мають.
Для оформлення знижки важливо зберігати документи, що підтверджують понесені витрати – квитанції, чеки, платіжні документи, договори про надання послуг, а також документи, що підтверджують ступінь споріднення.
Варто відзначити, що фізична особа – підприємець (ФОП) не має право на податкову знижку, проте якщо ФОП є найманою особою та отримує доходи у вигляді заробітної плати та/або отримує доходи у вигляді дивідендів по акціях (інших корпоративних правах), емітентом яких є юридична особа, що має статус резидента Дія Сіті – в такому випадку він має можливість скористатись правом на податкову знижку.
У 2026 році громадяни можуть подати декларацію для отримання податкової знижки за витратами, здійсненими у 2025 році - до 31 грудня 2026 року включно. Право на податкову знижку надається лише за один звітний податковий рік і не переноситься на наступні періоди.
Сума, яка має бути повернута платнику податку, зараховується на його рахунок, відкритий у банку або небанківському надавачу платіжних послуг, протягом 60 календарних днів після надходження податкової декларації про майновий стан і доходи.
Як зазначила Олена Владикіна, станом на 01.10.2026 року декларації для отримання податкової знижки подали 4350 громадян на загальну суму податку на доходи фізичних осіб, яка підлягає поверненню з бюджету, - 22,2 млн гривень.
Подати декларацію про майновий стан і доходи можна особисто, поштою або в електронній формі через сервіс «Електронний кабінет».
Не зволікайте, скористайтесь правом на податкову знижку!
Джерело: zt.20minut.ua
Новини рубріки
Коростенські «рєшали» вимагали в 48-річного чоловіка 8 тис доларів і погрожували розправою
08 жовтня 2026 р. 16:39
Результати обстеження зовнішньої реклами у Бердичівській громаді за вересень 2026 року
08 жовтня 2026 р. 16:37
Стартував онлайн-курс «Система захисту прав дитини»
08 жовтня 2026 р. 16:37